fbpx

Astenia de primăvară: cauze, simptome şi prevenţii

sursa: unica.ro

Primăvara ne modifică starea generală.

 

07 Aprilie 2018

17:15

Cuvântul „astenie” provine din limba greacă şi înseamnă „fără vlagă”. Astenia de primăvară este caracterizată de senzaţia de slăbiciune, de lipsa de energie şi debutează odată cu instalarea primăverii. Astenia apare cel frecvent la femei, însă nici bărbaţii nu sunt „imuni” la aceasta.

Motivele pentru astenie sunt diverse, dar unul dintre cele mai comune îl constituie schimbarea de sezon, deoarece corpul nostru nu reuşeşte să se adapteze la schimbările care au loc în mediul înconjurător. Lumina în exces şi razele soarelui influenţează producţia hormonului melatonină şi se creează uşoare dezechilibre hormonale care declanşează o serie de alte simptome şi reacţii în organism. Carenţele de vitamine şi minerale joacă şi ele un rol important în dezvoltarea asteniei.

Astenia de primăvară se manifestă, în general, prin:

  • oboseală la nivel fizic, dar şi mental
  • tristeţe nemotivată
  • lipsa apetitului
  • apatie
  • slăbiciune musculară
  • dureri de cap
  • epuizare
  • căderea părului
  • pierderea apetitului sexual
  • scăderea tensiunii arteriale
  • insomnii
  • dificultăţi de concentrare
  • probleme cu greutatea

Toate aceste simptome pot fi combătute printr-o serie de remedii la îndemână cum ar fi:

  • adaptarea alimentaţiei – dieta este un aliat de preţ al organismului atunci când trebuie să combată astenia de primavara. Alimentele bogate în triptofan: ouă, produse lactate, peşte, nuci, legume, fructe sunt recomandate pentru că acest aminoacid stimulează secreţia de serotonină, făcându-ne să ne simţim mai bine. Şi alimentele bogate în vitamina B sunt recomandate pentru combaterea asteniei, întrucât acestea elimină senzaţia de oboseală energizând organismul
  • consumul de ceaiuri – ceaiul de ginseng ajută la recăpătarea vitalităţii şi este eficient în combaterea stresului, însă nu este indicat consumul a mai mult de două căni pe zi. Ceaiul verdeeste un alt aliat de preţ în această perioadă, deoarece oferă energia necesară
  • sportul – sportul eliberează endorfine care oferă o stare de bine. Totodată, sportul pune sângele şi muşchii în mişcare, ceea ce creşte nivelul energiei după cel puţin 30 de minute de sport. Pentru a beneficia la maximum de efectele benefice ale sportului şi pentru a învinge astenia, ideal ar fi sportul în aer liber fie că este vorba despre jogging, plimbări în ritm alert în parc sau tenis în aer liber
  • hidratarea – va ameliora simptomele asteniei precum durerile de cap sau ameţelile
  • somnul – organismul are nevoie de cel puţin 7 ore de somn pe noapte pentru a putea face faţă cu bine simptomelor specifice asteniei de primăvară

Paula Dreve