Consiliul Judetean vrea reabilitarea drumului Salonta – Beius – Stana de Vale
Din 2020 s-ar putea să circulăm mai bine pe ruta Salonta – Tinca – Belfir – Șoimi – Pocola – Beiuș – Stâna de Vale.
22 Octombrie 2013
13:46
Astăzi, 22 Octombrie 2013, la Oradea s-au reunit președinții și vicepreședinții Consiliilor Județene din Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș pentru a stabili care drumuri, din zonele pe care le prezintă, ar trebui propuse spre modernizare în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020 în Regiunea de Dezvoltare Nord – Vest.
Cei prezenți, Zamfir Ciceu – preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Mihai Adrian Ştef – preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Tiberiu Marc – preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Cornel Popa – preşedintele Consiliului Judeţean Bihor și Kiss Alexandru – vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, au ales, de comun acord, că prioritar este tronsonul I.
Vorbim de ruta Salonta – Tinca – Belfir – Șoimi – Pocola – Beiuș – Stâna de Vale – Remeți – Valea Drăganului – Ciucea – Românași – Jibou – Benesat (Racord Supuru de Jos) – Ulmeni (Racord Satu Mare, Racord Seini-Orașul Nou) – Șomcuta Mare – Cavnic – Bârsana – Dragomirești.
Un covor asfaltic lung de 363,405 km din care 116,728 km sunt pe teritoriul județului nostru. Valoarea estimată a lucrărilor este de 215 milioane Euro, la care Bihorul va contribui cu aproximativ 60 de milioane.
În ceea ce privește termenele de realizare a planurilor acestea sunt:
- Realizare S.F. + cerere de finanțare: intervalul 15 Iunie 2014 – 15 Aprilie 2015
- Realizare PT + Detalii de execuție: intervalul 15 Aprilie 2015 – 15 Octombrie 2015
- Semnare contract de finanțare: 15 Octombrie 2015
- Semnare contract de lucrări: 15 Iunie 2016
- Finalizarea lucrărilor: 15 Iunie 2020
Aceste termene sunt termene limită – ele vor fi cu siguranță devansate.
ne informează Mircea Jacan, purtător de cuvânt CJ Bihor. Totodată discuțiile de astăzi s-au axat și asupra autostrăzii Transilvania, dorindu-se includerea ei ca și proiect de prioritate majoră în Strategia de Dezvoltare Regională.
Ioana Mădălina Ștefănică
aș fi preferat să fi propus și să realizeze odată pentru totdeauna drumul Oradea – Beiuș – Deva