fbpx

Dansul, pasiunea și forma de mișcare care ne menține întregul trup sănătos!

beneficii, prevenție, recomandări,

sursa: timeout.com

Dansul ne aduce beneficii la orice vârstă.

 

05 Februarie 2017

16:49

Dansul este o metodă artistică de exprimare a sinelui prin mișcări repetitive realizate în ritmuri muzicale. Indiferent ce scop îndeplinește, dansul ne aduce o serie de beneficii pe care nu le putem nega.

În primul rând ne ajută să ne conectăm la propria persoană, să rămânem în momentul prezent și să avem o conexiune mai bună cu cei din jurul nostru.

Dansul poate reprezenta o formă de terapie, exprimare și eliberare. Este dovedit faptul că ne ajută să combatem stările depresive și să scădem nivelul de stres datorită eliberării de endorfine. Astfel, grație dansului ni se îmbunătățește starea de bine și ne simțim mai fericiți. Din start, ne putem bucura altfel de viață cu un zâmbet pe buze.

Toate grupele de vârstă benficiază de îmbunătățirea acuității mentale. Sistemul nostru cognitiv se bucură de noi conexiuni neuronale și de îmbunătățirea capacităților de memorare.

Persoanele vârstnice, care dansează frecvent, au un risc mai scăzut de a dezvolta demență. Dansul este activitatea fizică care și-a dovedit benficiile asupra creierului uman la o vârstă mai înaintată.

Cortexul cerebral și hippocampusul au un nivel de neuroplasiticate ridicat, dar este nevoie să fim activi pentru ca noi conexiuni să fie formate. Hippocampusul, responsabil pentru memorare și orientare spațială, este prima parte a creierului care este afectată de boala Alzheimer. Dacă nu rămânem activi, abilitățile noastre încep să se piardă. Partea bună e că noi deținem o parte din control și putem rămâne tineri, activi și curioși.

În timpul dansului, deciziile sunt luate într-un mod rapid și nu se accesează căile deja cunoscute ale memoriei. De asemenea, dansul integrează mai multe abilități cerebrale în același timp: kinestezic, rațional, emoțional și muzical, întărind conectivitatea neuronală.

Trebuie să fim conștienți că ar fi recomandat să alegem o formă de dans în care creierul nostru să rămână activ și nu doar să repete ceea ce știe deja. Poate să fie dans de societate precum valsul lent, valsul vienez sau tango, ori latino – american cum ar fi salsa, bachata, ori kizomba. Important este rămânem într-o stare de învățare perpetuă, conectați la propria persoană cât și la partener.

Indiferent de ce tip de dans alegem, acesta ne ajută să ne menținem tineri și la nivel fizic. În primul rând ne îmbunătățim postura, echilibrul și abilitățile de coordonare. Prin mișcările realizate putem să evităm durerile de spate, osteoporoza și alte afecțiuni ale coloanei. Sistemul nostru cardiovascular dar și cel respirator are de beneficiat în urma acestei activități fizice. Dat fiind că este implicat întregul corp, în timp devenim mai flexibili  și mai armonioși în mișcări.

Beneficiile sociale nu ar trebui ignorate. Dansatorii au o stimă de sine mai ridicată, se simt confortabil în proprie piele, își înving unele temeri sociale și dezvoltă senzația de apartență la un grup social care se remarcă prin energie și bună dispoziție. Abilitățile de comunicare dezvoltate aici se extind și în celelalte arii ale vieții. În plus, cuplurile care dansează împreună sunt mai coezive.

Agneta Jakab