fbpx

Între Oradea și Berettyóújfalu avem pistă de biciclete de 6 milioane de Euro!

foto: Grup Ciclist Crișana

foto: Grup Ciclist Crișana

Investiții mari în pistele de biciclete.

 

23 Septembrie 2015

16:19

Prin intermediul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007 – 2013, Primăria Oradea, împreună cu alți 5 parteneri, a accesat o finanțare de 6.248.607,66 euro cu scopul de a realiza o pistă transfrontalieră de biciclete, care să lege orașele Oradea și Berettyóújfalu .

Bugetul a fost împărțit astfel:

  1. Primăria din Berettyóújfalu – 1.230.062,40 euro
  2. Primăria din Mezőpeterd – 709.965,90 euro
  3. Primăria din Biharkeresztes  – 1.405.500,39 euro
  4. Primăria din Ártánd  – 1.072.172,51 euro
  5. Primăria din Borș – 545.477,77 euro
  6. Primăria din Oradea : 1.285.428,69 Euro; Contribuţia Municipiului Oradea: 25.708,58 euro

Pe teritoriul României, al localităților Borș – Oradea, pista s-a concretizat prin execuția a 3 tronsoane, al treilea fiind posibil de amenajat grație economiilor făcute în cadrul lucrărilor la primele două tronsoane. În Bihor pista are o lungime de 19.130 m, iar în Oradea de 14.688,67 metri.

Cele trei tronsoane sunt:

Tronsonul I – 8948,67 de metri, contract în valoare de aproximativ 900.000 Euro, câștigat de Drumuri Orășenești

  • între  borna km 4+441,77 și borna km 13+390,44 ca o prelungire a pistei de biciclete din Borș, de la intrarea în Oradea pe Calea Borșului până în Piața Ferdinand – lungime de 8948,67m

Tronsonul II – 5.740 de metri, contract în valoare de aproximativ 316.000 de euro, câștigat de Asfamix

  • Pod Sovata – strada Oneștilor – Măgurei – Calea Aradului – strada Padișului – dig mal drept pârâul Peța – strada Făgărașului (mal drept pârâul Peța), până la intersecția cu strada Abatorului
  • Strada Făgărașului (mal drept pârâul Peța) de la intersecția cu Calea Armatei Române la intersecția cu strada Feldioarei
  • strada Erkel Ferenc (mal drept pârâul Peța) – strada Prieteniei – mal drept pârâul Peța – strada Peței – Depozitului – Ogorului (șoseaua de centură)

Tronsonul III – 8.930 de metri, contract în valoare de aproximativ 325.000 de euro, câștigat de Drumuri Orăşenești SA și Drumuri Bihor SA

  • Strada Podului – Bulevardul Ștefan cel Mare – Lacul Roșu – Parcul Mihai Viteazu – Bulevardul Dacia – Bulevardul Decebal până la Râul Crișul Repede = 4.150 m
  • Strada Barcăului de la intersecția cu Oneștilor – str. Lipovei = 1.170 m
  • Calea Republicii – Stadion, prin Parcul Petofi = 840 m
  • Ștrandul municipal – Bulevardul Magheru, prin Parcul Brătianu = 585 m
  • Bulevardul Averescu – strada Dragoș Vodă, până la noul pod rutier = 395 m
  • Parcul Bălcescu – Biblioteca Județeană – Pârâul Peța – strada Ovid Densușeanu (pe malul stâng al pârâului Peța) = 1.790 m

În prezent sunt în derulare lucrările pentru tronsonul al treilea, data limită de realizare este mijlocul lunii Octombrie 2015. Perioada de implementare a fost 03 Noiembrie 2012 – 30 Iunie 2015.

 

Ciprian Costa

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *