fbpx

Magia Caravanei Book Land de la Era Shopping Park

bookland oradeaDe aproape 2 săptămâni caravana BookLand a pus stăpânire pe oraş. Cărţi, multe cărţi la preţuri excelente şi din variate domenii.

 

13 Martie 2013

09:44

Curioşi din fire am luat legătura cu organizatorii, iar Sorin Lucaci, PR-ul şi responsabilul de eveniment, a avut amabilitatea de a ne spune câteva cuvinte despre Book Land dar şi despre preferinţele cumpărătorilor de carte din România. Iată interviul!

Cum şi când a luat naştere Caravana BookLand?  

BookLand a luat naştere în anul 2011, ca o alternativă viabilă la târgurile de carte existente deja pe piaţa românească, iar în 2012 s-a pozitionat drept cel mai de anvergură proiect de acest gen din Romania, atât din punctul de vedere al acoperirii geografice, cât şi al duratei. Iniţiativa noastră culturală a fost primită în toate colturile ţării, cu entuziasm şi curiozitate, în acelaşi timp. Anul trecut am fost prezenti în 39 oraşe – am pornit la drum pe 6 Martie la Giurgiu şi ne-am oprim abia pe 24 Decembrie 2012 la Bucureşti – iar în fiecare oraş poposim câte 6 zile, cu mici excepţii, în Bucureşti, Constanţa şi Suceava am stat două săptămâni.

BookLand este un concept unic în Romania: târg urban de carte, organizat în centrele comerciale din marile oraşe.

Coborând cartea din turnul de fildeş, motto-ul după care se ghidează este: „BookLand vine acolo unde oamenii sunt deja. Nu-i cheamă, ci îi urmează!”

 

Ce reprezinta în esenţă acest târg de carte?

BookLand este un târg inedit, atipic, neconvenţional, un târg pe care, vreau să cred, şi l-au dorit mulţi români. Este o caravană care, anul acesta (2013) străbate 19 oraşe ale ţării, timp de 42 de saptamani şi care suplineşte atât absenţa celorlalte târguri de profil, cât şi lipsa fizică a librăriilor din ţară, multe desfiinţate sau intrate în insolvenţă în ultimii ani, atât din cauza crizei, cât şi din cauza scăderii apetitului românilor pentru lectură. Din acest motiv am creat şi o librarie online (www.book-land.ro) care să rămână conectată în permanenţă la nevoia iubitorilor de carte, din fiecare oras al ţării. Cititorii îşi pot comanda titlurile dorite şi prin intermediul acestei librării virtuale. Primul oraş cu care am deschis stagiunea 2013 este Oradea, şi închidem periplul cultural pe 23 Decembrie 2013, la Bucureşti.

 

Este al treilea an de caravană prin toată ţara. Ce aduce inedit şi atractiv acest târg în comparaţie cu celelalte (Gaudeamus, Bookfest etc.), dar şi în raport cu librăriile? Care îi sunt obiectivele principale?

În plus faţă de celelalte târguri aducem tocmai această noutate, faptul că încercăm să acoperim o mare suprafaţă din teritoriul ţării, să-i urmăm pe toţi iubitorii de carte, oriunde s-ar afla. Traseul generos al Caravanei şi evenimentele organizate în cadrul târgului, zic eu, fac diferenţa. Caravana BookLand organizează în fiecare oraş unde poposeşte, multe evenimente artistice şi culturale: lecturi publice cu scriitori locali, expoziţii de pictură şi sculptură, momente artistice realizate de copiii de la Şcolile Populare de artă, de la Palatul Copiilor, de elevi de la liceele de artă, tineri actori de la teatrele de păpusi, etc. Iar în raport cu librăriile existente, încercăm prin calitatea si diversitatea titlurilor prezentate să facem această diferenţă.

 

În ce oraşe aţi avut cele mai bune vânzări în 2012, cel mai mare succes?

Cel mai mare succes, de departe, l-a reprezentat Braşovul. Într-adevăr este un oraş turistic şi asta s-a văzut în numărul foarte mare de vizitatori care au trecut pragul Caravanei BookLand, în Piata Sfatului. După Brasov, aş putea să menţionez într-un fel de top, Timişoara, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Oradea.

 

V-aţi gândit să extindeţi Caravana BookLand şi în alte zone geografice, cu vorbitori şi cititori de limba română? 

Da, ne-am gândit la Chişinău. Ştiu că din punct de vedere logistic este mai greu, dar nu este imposibil. La Chişinău se simte o acută nevoie de literatură românească, şi nu numai.

 

Ce tip de carte se vinde cel mai bine în cadrul târgului dvs.? 

Beletristică în proporţie de 44% (în general literatură universală contemporană de la editura Polirom), dar şi SF, de la editura Nemira, eseuri şi critică literară de la editura Ideea Contemporană.

Cărţile pentru copii de la editurile Prut şi Aramis (poveşti) dar şi cărţile educative au o pondere semnificativăparenting “Cum să creştem un copil sănătos”, “Dezvoltă încrederea în sine a copilului tău”, cd-uri şi dvd-uri, precum şi cărţi aspiraţionale, motivaţionale, psihologie şi de dezvoltare personală de la Editura Trei. O pondere de 17% o au cărţile cu profil economic: business, marketing, relaţii publice, management. Cărtile practice, aplicative (tehnice) de la editura oradeană Casa au iaraşi o pondere însemnată.

Caravanei BookLand îi puteţi trece pragul în fiecare zi până pe 17 Martie a.c. orele 22:00 în incinta Centrului Comercial Era Shopping Park. Acest concept inedit de promovare şi vânzare a cărţilor vă aşteaptă cu titluri numeroase, din toate domeniile, inclusiv carte de specialitate, la preţuri mai mici decât în librării.

 

Ioana Mădălina Ştefănică