fbpx

Majoritatea scolilor bihorene sunt pregatite de noul an scolar

Inspectoratul Scolar BihorLa câteva zile până la începerea unui nou an școlar, Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bihor a adus în fața reprezentanților presei rapoartele privind situația unităților din județ.

 

12 Septembrie 2014

08:01

În cadrul conferinței au fost abordate trei teme majore: situația școlilor înainte de începerea anului școlar, microbuzele școlare și examenele naționale.

După controalele efectuate în unitățile școlare din județ, în perioada 25 August – 05 Septembrie 2014, mai bine de 60% dintre școli dețin autorizație iar 25% nu. Motivul este reprezentat de faptul că acelea neautorizate nu beneficiază de un sistem pentru apa potabilă, unități sanitare corespunzătoare sau canalizare. Cu toate acestea, toate cele 955 de clădiri, care servesc ca și loc de învățământ, își vor deschide pe 15 Septembrie 2014 porțile.

Cea de-a doua temă discutată este a microbuzelor școlare oferite de Ministerul Dezvoltării Regionale. Aceste mijloace de transport vor fi utilizate în mediul rural. Odată cu acest nou an, Bihorul a primit, în urma cererilor depuse, 12 astfel de microbuze cu o capacitate de 18 locuri. Mai mult, la mijlocul lunii Noiembrie a.c. alte 32 vor ajunge în județ. Dacă până acum responsabile de aceste microbuze erau unitățile de învățământ, din acest nou an școlar autovehiculele trec în subordinea primăriilor.

Examenele naționale au reprezentat și ele o temă de discuție în cadrul conferinței de presă. Astfel că la examenul de capacitate 73,5 % dintre cei examinați au luat o notă de trecere, chiar dacă mediile de admitere în licee au fost mai mici decât cele de anul trecut. La examenul de bacalaureat s-au înscris 64,2% dintre cei care au terminat clasa a XII-a, iar procentul de promovabilitate a fost de 73,78%, cumulul celor două sesiuni de examinare. Din promoțiile anterioare, numai 24,9% au luat bacalaureatul. Pentru ca în viitor să crească numărul tinerilor care iau examenele, Inspectoratul le-a adus la cunoștință dascălilor importanța susținerii orei care are o durata de 50 de minute și nu mai puțin, respectarea graficelor de pregătire a elevilor, și, ca un sfat, îmbunătățirea relațiilor de colaborare dintre colegi, respectiv între directorii unităților și profesori.

Deși nu era pe fișa de discuții, situația manualelor a fost și ea amintită. Învățăceii care sunt în clasele III – X nu întâmpină probleme deoarece se folosesc cărțile vechi dar retipărite. Tinerii care sunt în clasele XI – XII au în continuare posibilitatea de a-și achiziționa manualele din proprii bani. Situația cea mai delicată este întâlnită la cei care pășesc pentru prima dată într-o sală de clasă. Manualele digitale ale elevilor din clasele a I-a și a II-a sunt contestate de editori.

 

Sebastian Ferchi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *