fbpx

Oradea doreste eficientizarea invatamantului preuniversitar

Ilie Bolojan ConferintaUltimele modificări anunțate de Ministerul Învățământului determină crearea unei legături de cooperare între municipalitate și Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Bihor.

 

07 Ianuarie 2014

16:53

Nu este o noutate pentru nimeni faptul că tinerii români nu își găsesc de muncă. Angajatorii vorbesc de o așa numită inadaptare a sistemului de învățământ la nevoile pieței. Este drept faptul că de la revoluție încoace toți ne dorim să fim absolvenți de facultate, cu doctorate și muncă de birou, dar toată această mulțime doritoare de locuri de muncă nesolicitante dar bine plătite a uitat că la fel de prețios precum un director este și un mecanic extrem de bine pregătit.

În acest sens primarul Ilie Bolojan a susținut astăzi, 07 Ianuarie 2014, o conferință de presă alături de Daniel Negrean, inspector general IȘJ Bihor, care a avut ca și concluzii nevoia pieței orădene de forță de muncă specializată și performantă pentru creșterea sustenabilă a orașului.

Dezvoltarea orașului nostru depinde în mare măsură de calitatea educației tinerilor care absolvă în municipiul Oradea. Cele trei mari obiective urmărite de noi acum sunt: calitatea, competivitatea și eficiența educației. Pe partea de eficiență ne interesează costurile cu care educăm tinerii, din punct de vedere al calității obiectivul nostru este ca tinerii să fie bine pregătiți, dacă tinerii care absolvă au o pregătire corespunzătoare cerințelor pieței și își găsesc cu ușurință locuri de muncă în orașul lor.

a detaliat edilul.

Scopul IȘJ Bihor este ca în următorii an să eficientizeze școlile profesionale astfel încât până în 2020 să se ajungă la un echilibru între numărul de elevi care să urmeze cursuri tehnologice sau teoretice. Speranța acestuia din urmă este ca numărul tinerilor care vor studia în unitățile profesionale/tehnologice să fie mai mare decât al celor teoretice.

În urma analizelor făcute, am descoperit că avem indici la care nu stăm așa cum ar trebui. Problemele sunt la gimnaziu și la anumite clase de liceu. Constiturea claselor pe profile va ține cont de realitățile economice și de cerințele pieței de lucru. Dacă în 2013 – 2014 avem un număr de 65 de clase cu profil teoretic-vocațional, urmează ca până în 2019 – 2020 să se ajungă gradual la un număr de 40 de clase cu profil teoretic.

declară Daniel Negrean.

Planurile sunt mari, dar important este ca atât elevii cât și părinții să conștientizeze că a urma o facultate și a face un masterat sau un doctorat nu îți aduce bani, ci dimpotrivă cheltuie extrem de mult din bugetul propriu, iar urmarea unei pasiuni și plăcerea meșteșugului de oricare natură ar fi acesta aduce satisfacții și beneficii forței de muncă.

Oricine poate recunoaște calitățile unui instalator bun, ale unui electronist sau ale unui mecanic eficient, care nu au avut nevoie de facultăți și studii superioare, ci doar și-au urmat pasiunea, iar prin muncă și anii de experiență acumulați, s-au remarcat și sunt apreciați ceea ce fac. Detaliile depsre planul de școlarizare 2014 – 2014 găsiți descărcând Plan de scolarizare 2014 – 2020

 

Ioana Mădălina Ștefănică