fbpx

Oradea e în topul orașelor magnet din România

Cetățenii orădeni se mândresc cu un oraș a cărui dezvoltare economică a înflorit în ultimii ani

 

22 Septembrie 2017

16:55

Oradea este unul dintre orașele care s-au dezvoltat cel mai mult în ultimii ani. Ba mai mult, potrivit experților Băncii Mondiale, Oradea se află în topul orașelor magnet din România. Acest lucru rezultă și în urma conferinței susținute ieri, 21 Septembrie 2017, în Sala Mare a Primăriei de către Marcel Heroiu și Marius Cristea, ambii experți seniori ai Băncii Mondiale.

La eveniment au participat primarul Ilie Bolojan, viceprimarul Florin Birta, directorul Zonei Metropolitane Oradea (ZMO) Adrian Foghiș și reprezentanți ai instituțiilor locale și ai mediului privat din Oradea.

Oradea atrage anual, în medie, împreună cu Zona Metropolitană Oradea, peste 3000 de locuitori noi, punând presiune pe piața imobiliară și pe traficul auto.

Conform opiniei experților, Oradea este un oraș atractiv prin oferta de locuri de muncă pe care o are și prin calitatea ridicată a vieții pe care o oferă, orașul nostru plasându-se pe locul 7 din totalul orașelor din România.

Potrivit raportului făcut de Banca Mondială, 1,6 % din populație trăiește în zona urbană funcțională (zona rezidențială, industrială, de transport și de agrement), iar 2,6 % și-ar dori să trăiască în această zonă metropolitană, aceste cifre arătând dorința locuitorilor din zonele rurale învecinate de a migra către Oradea pentru a avea slujbe mai bine plătite și pentru o mai bună calitate a vieții. Conform aceluiași raport, Oradea are aceeași zonă funcțională cu a orașului Galați, care este al doilea oraș industrial al României.

Un alt factor care denotă dezvoltarea orașului nostru, este numărul mare de navetiști. Locuitorii din localitățile apropiate au la dispoziție curse regulate care le facilitează naveta zilnică. Astfel, Oradea atrage aprox. 35.000 de oameni care vin aici să lucreze.

Experții Băncii Mondiale au recomandat administrației publice să continue politicile de dezvoltare începute și anume: axarea în continuare pe educația vocațională (școli profesionale); politica de retenție a populației tinere în oraș prin oferirea de spații de locuire, slujbe bine plătite; continuarea dezvoltării infrastructurii și dezvoltarea transportului public metropolitan; dezvoltarea parteneriatelor cu firmele private; îmbunătățirea comunicării cu orașele din aceeași regiune (Cluj, Timișoara, Bistrița etc) printr-un schimb de promovare reciprocă.

Studiul scoate în evidență necesitatea unei legi dedicate dezvoltării metropolitane în România, subliniind importanța orașelor polarizatoare și a zonelor de influență ale acestora, declarându-le adevăratele motoare de dezvoltare economică a României, a spus în finalul conferinței Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea.

 

Diana Maria Danciu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *