fbpx

Pe viitor, traficul din zona Pieței Gojdu va fi reorganizat

Încă o schimbare menită să rezolve problema traficului.

 

07 Septembrie 2018

14:05

În ultima conferință de presă susținută de primarul Ilie Bolojan, acesta a prezentat proiectul „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea”.

Proiectul vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și Parcului 1 Decembrie, prin realizarea a cinci pasaje subterane.

  • Pasajul principal, pe Bulevardul Dimitrie Catemir în Piața Independenței, va asigura subtraversarea bulevardului pe toate cele șase benzi, lungimea zonei acoperite fiind de 79 m
  • Al doilea pasaj, proiectat  pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Sud – Nord, în zona parcului Emanuil Gojdu, asigură traversarea bulevardului înspre centru pe sub culoarul creat de strada Independenței și Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 22,50 m
  • Pasajul numărul trei, care urmează a fi realizat pe Bulevardul Dimitrie Cantemir, sens Nord – Sud, în zona parcului Emanuil Gojdu, asigură trecerea bulevardului din direcția Nord în direcția Sud, subtraversând linia de tramvai și axa creată de strada Independenței și Calea Clujului. Lungimea zonei acoperite va fi de 47 m
  • Al patrulea pasaj, proiectat pe Calea Mareșal Alexandru Averescu, va trece pe sub toate benzile bulevardului și liniile de tramvai. Lungimea zonei acoperite va fi de 46 m
  • Pasajul numărul cinci, proiectat pe strada Piața 1 Decembrie va subtraversa linia de tramvai asigurând accesul din Bulevardul Cantemir către Strada Piața 1 Decembrie, care va avea un dublu sens. Lungimea zonei acoperite va fi de 17,40 m, asigurând exclusiv continuitatea liniei duble de tramvai

Prin coborârea traficului în pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spațiului pietonal în prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel încât să permită o amenajare peisagistică unitară dinspre Parcul 1 Decembrie înspre Cetatea Oradea, înglobând Catedrala Ortodoxă.

Proiectul este unul complex, ce se va desfășura în două etape despre care puteți afla mai multe AICI.

Ciprian Costa