fbpx

Romania a primit Premiul de Excelenta pentru administrarea numarului 112

112 numar urgentaServiciul de Telecomunicații Speciale (STS) a câștigat Premiul de Excelență pentru campania de informare și utilizare a numărului 112.

 

18 Aprilie 2013

13:05

Serviciului român de Telecomunicații Speciale i-a fost recunoscut efortul depus în campania de promovare, informare și utilizare a numărului unic de urgență 112. În cadrul ceremoniei organizate de Asociaţia Europeană a Numărului de Urgenţă în colaborare cu Secţiunea Serviciilor de Urgenţă din cadrul Uniunii Europene, Serviciului român i-a fost înmânat Premiul de Excelență – Contribuţii remarcabile în educare şi informare 112.

La competiția de recunoaștere a acestui tip de merite au mai participat alte 7 țări, Franţa, Olanda, Finlanda, Polonia, Slovacia, Croaţia şi Letonia, care au fost de asemenea recompensate pentru devotamentul cu care au promovat şi îmbunătăţit Numărul de Urgenţă 112 în prezenţa a peste 300 de reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, ai unor instituţii europene şi organizaţii internaţionale, furnizori de soluţii.

112 a devenit unul dintre cele mai renumite  şi de succes branduri româneşti. Acest lucru se datorează şi acţiunilor de educare – informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Premiul este şi al jurnaliştilor, al instituţiilor media din România care ne-au ajutat şi împreună cu care am reuşit să demonstrăm că dacă ai un scop nobil, în interesul oamenilor, poţi face campanii sociale cu efecte maxime şi dacă ai bani foarte puţini. Premiile 112 din acest an sunt rezultatul unor acţiuni remarcabile în domeniul serviciilor de urgenţă şi salvare.

a declarat coloneul Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS.

Gala de premiere 112 este singura ceremonie europeană menită să recompenseze excelenţa în domeniul serviciilor de urgenţă, iar anul acesta s-a ținut în Letonia.

Premiul internaţional obţinut de STS este al treilea după cele din 2009, tot pentru educare  – informare, şi în 2012 pentru salvarea remarcabilă a unui grup de turişti belgieni. Ultimul Eurobarometru al Comisiei Europene, referitor la Numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primul loc la informarea şi educarea populaţiei în UE.

Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991, iar din Aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a devenit operaţional în toată România şi este administrat de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Din anul 2008, 112 este unicul număr de urgență care poate fi folosit, non-stop, de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.

Ioana Mădălina Ștefănică

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *