fbpx

Se pregătește proiectul centurii Oradea-Oșorhei

Locuitorii Oșorheiului vor scăpa de traficul greu din comună.

 

10 Iulie 2020

10:00

În estul Oradiei se pregătește un nou proiect major de investiții în infrastructura de transport. Prin Zona Metropolitană Oradea se află în lucru Studiul de Fezabilitate pentru realizarea Centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei, lansarea procedurii fiind aprobată în cadrul Consiliului Director al ZMO din luna Ianuarie anul acesta.

Această centură ocolitoare va începe din sensul giratoriu existent al Centurii Oradea, respectiv intersecția cu localitățile Cheriu și Felcheriu, va avea o lungime totală de 5.837 metri și se va racorda la drumul național DN1(E60) la intrarea în localitatea Oșorhei, sensul de mers Cluj-Napoca – Oradea (girația existentă către localitatea Fughiu).

Drumul va scoate traficul greu din centrul Oșorheiului, deschizând totodată posibilități de dezvoltare pentru sudul comunei, unde Primăria își dorește construirea unui parc industrial.

Iată câteva date tehnice:

Pe traseul centurii Oradea-Oșorhei se vor amenaja 4 sensuri giratorii la următoarele poziții km:

1.    km 0+160.00 – Intersecția centurii cu drumul comunal DC54, care face legătura cu localitățile Cheriu și Felcheriu;

2.    km 3+550.00 – Intersecția centurii cu drumul județean DJ767E;

3.    km 4+820.00 – Sens giratoriu aferent unei zone industriale viitoare;

4.    Km 5+837.00 – Racordul centurii cu drumul național DN1 (E60);

  • Centura supratraversează râurile Bonar, Tăşad și Magistrala CF300 Cluj (km 4+977.00) – Episcopia Bihor la următoarele poziții km:

1.    Pasaj peste râul Bonar – km 1+350.00;

2.    Supratraversare peste râul Tăşad – km 3+200.00;

3.    Pasaj peste Magistrala CF300 – 4+850.00;

  • În zona km 0+400.00 se va amenaja o trecere la nivel cu calea ferata industrială.

Profil longitudinal

Traseul a fost ales astfel încât linia roșie proiectată să asigure o înălțime a rambleului de aproximativ 1.5m, excepție făcând rampele de acces pentru pasajele proiectate.

Declivitatea a fost proiectată conform normativelor în vigoare, astfel încât să fie asigurată panta minimă longitudinală pentru scurgerea apelor.

Profil transversal

Profilul transversal a fost stabilit conform temei de proiectare, astfel încât să fie în concordanță cu fluxul de trafic de perspectivă, în condiții de maximă siguranță.

Platforma centurii se defineşte astfel :

–          Parte carosabilă : 2×3.50m

–          Benzi de încadrare : 2×0.75m

–          Acostamente consolidate : 2×1.00m

Scurgerea apelor va fi asigurată prin rigole de acostament având lățimea de 50cm, care vor colecta apele pluviale de pe partea carosabilă și le vor transmite către șanțurile de la picior taluz prin casiuri prefabricate.

Siguranța circulației va fi asigurată prin montarea parapeților de siguranță conform normativelor de proiectare în vigoare și de-asemenea principalele intersecții se vor executa având iluminat pentru sporirea vizibilității pe timp de noapte.

Toți cei interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție, le pot transmite în scris pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro până la data de 17 Iulie inclusiv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *