fbpx

Începe săptămâna prin „alergare”. Motive sănătoase de la un sportiv de performanță!

de ce să alergi, motive, evenimente oradeaVreți să vă simțiți mai bine, să aveți mai multă energie și poate chiar să trăiți mai mult?

 

01 Mai 2017

14:31

Tot ce trebuie să faceți este să începeți un program de exerciții fizice. Beneficiile exercițiului fizic – de la prevenirea bolilor cardiologie cronice până la sporirea încrederii în forțele proprii sunt greu de ignorat.

Suntem născuți pentru a alerga sau a merge pe jos. Nici o altă formă de mișcare nu este mai naturală și benefică decât alergarea. În mii de ani, fiziologia omului s-a adaptat unei vieți care alternează mersul, alergarea și odihna.

Doar în ultimii 50 – 60 ani oamenii au devenit sedentari, folosind abuziv progresele științifice. Uitați-vă la copiii mici. Ce fac toata ziua, aleargă sau merg fără să obosească.

Consumând energie vom avea mai multă energie. Pe măsură ce corpul nostru va consuma energie, își va crea mecanisme prin care va produce și mai multă energie.

Trupul nostru este un sistem care se dezvoltă în direcția pe care noi i-o dăm. Dacă stăm 12 ore în fața calculatorului, atunci se va adapta acestui stil de viață. Dacă alergăm sau mergem pe jos, în fiecare zi, atunci corpul se va readapta rapid.

Chiar și cei care nu au facut mișcare de „100 de ani” vor sesiza diferența.

Alergarea este cea mai la îndemână și cea mai ieftină activitate sportivă. Ai nevoie pentru a alerga doar de pantofi sport și un drum, o potecă, ideal e un traseu de pădure. Nu ai nevoie de sală, aparate, instructor, echipă, bani, mașină.

Chiar dacă ai deplasări în țară sau în alte zone, poți găsi un loc propice pentru a alerga. Echilibru între fizic și psihic.

Mens sana in corpore sano” este unul dintre cele mai mari adevăruri, pe care unii dintre noi le-au uitat în ultimii ani. Înlocuiți, atunci când sunteți obosiți intelectual, privitul televizorului sau navigatul pe internet cu o plimbare în mers alert sau o alergare ușoară și veți vedea imediat diferența.

Cei care aleargă transmit energie în jurul lor. Uitați-vă la cei care nu au facut sport și brusc au început să facă, par mai energici.

Alergarea ne menține într-o stare productivă și pozitivă. Când suntem triști sau supărați avem o poziție închisă cu capul plecat, umerii aduși. „Capul sus” este o vorbă din bătrâni care ne încurajează în momentele grele. Alergarea sigur ne va face să fim cu capul sus.

Alergarea reactivează mușchii și ne face să arătăm mai bine. Tenul va fi mai proaspăt, postura mai dreaptă, mușchii mai supli și relaxați.

Cei care se asteaptă ca de la alergare să slăbească rapid, s-ar putea să fie dezamăgiți, deoarece o perioadă va avea loc o redistribuire a grăsimilor în organism. Mușchii se vor dezvolta, grăsimile se vor topi, iar tonusul va crește din zi în zi. Alergarea ușoară este cea mai simplă activitate sportivă care ne ajută să consumăm grăsimile din organism.

Ca și sportiv de performanță, alergarea mă face sa ies din zonă de confort, să fiu în largul meu, să comunic cu propriul meu corp, să îi simt reacțiile la efortul depus și mai apoi în timp să văd roadele muncii.

Nu ezitați să alergați, este cel mai ușor și mai plăcut mod de a te relaxa după o zi de muncă, mai ales că urmează sezonul cald, mergi pe stadion, pădure, traseu montan, oriunde începe cu un mers alert 2 – 3 minute, apoi începe să alergi, ascultă muzică, traiește momentul, ascultă-ți corpul, bucură-te de natură, fii fericit că poți alerga și că poți face mișcare trăiește sanătos prin alergare.  

Dacă nu poți zbura, fugi. Dacă nu poți fugi, mergi. Dacă nu poți merge, târăște-te. Orice ai face, trebuie să mergi înainte.

Martin Luther King

 

Costică Marian

Antrenor Personal/Sportiv de performanță

costica marian