fbpx

Tehnici de reducere a stresului

stop stressAcum câteva sute de ani oamenii se îmbolnăveau și mureau din cauze care astăzi par banale și pot fi tratate cu un simplu paracetamol.

 

04 Ianuarie 2014

19:59

Cu toate că știința a evoluat și bolile au procedat la fel. Dincolo de orice boală există un virus numit stres care determină îmbolnăviri grave, știința demonstrând că un nivel ridicat de stres poate dezvolta cancer și alte boli grave.

Oprindu-ne asupra acestei idei vrem să vă facem o serie de recomandări care să vă aducă sănătate și multă bună dispoziție, o minte mai limpede și energie pentru întreaga zi.

Redu stresul cu:

  • 5 minute de pauză. Oricât de mult ai lucra și indiferent de domeniu fă o scurtă pauză. Începe cu 5 minute și continuă până la 15 atunci când poți. În toată această perioadă lasă grijile de o parte și concentrează-te pe ceea ce îți place. Gândește-te la un moment frumos, la familia, copiii tăi, la visele tale cele mai îndrăznețe. Permite-ți să visezi 5 minute. Vei vedea că starea ta se va îmbunătăți considerabil și vei munci cu mai mult spor.
  • Respiră. Stând mai toată ziua într-o încăpere singur sau cu mai mulți oameni organismul obosește, creierul după câteva ore de muncă nu mai are același randament. Atunci când te simți mai apăsat și cu mai multe treburi de făcut deschide un geam, ieși până afară. Inspiră și expiră de câteva ori, apoi reîntoarce-te la treburile tale. Vei simți garantat o diferență.
  • Întinde-te. Nu neaparat în pat, iar dacă poți fă asta. Majoritatea lucrează ori pe scaun ori în picioare. Atunci când oboseala îți răpune organismul fă câteva întinderi: de brațe, de picioare, de spate. Execută câteva exerciții simple, ca și acelea pe care le făceai la începutul orelor de sport pentru a te încălzi. Fă câțiva pași stânga – dreapta și revino la muncă.
  • Muzică. Banală recomandare, nu? Doar la prima vedere. Ascultăm muzică peste tot, în mașină, acasă, la radio, tv, dar tot suntem stresați. Atunci când iei 5 minute de pauză, și respiri adânc făcând câteva întinderi dă-i play de pe Youtube cântecului tău preferat. Lasă versurile să curgă lin, cântă, chiar dacă nu ai voce, cât poți de tare și bucură-te de ritm. Efectul e mai mult decât terapeutic. E asemeni unui calmant luat când simți că nu mai poți de durere.
  • Bea un pahar de vin. Alcoolul nu ucide și nu provoacă dependență consumat responsabil. În serile acelea când vii de la serviciu după o întreagă zi în care te-au strâns pantofii, când a trebuit să umbli de colo-colo, să iei copilul de la grădiniță sau să faci cumpărăturile pe ultima sută de metri, acordă-ți privilegiul de a sorbi un pahar de vin, singur sau alături de mai mulți. În primă fază știi bine că te va moleși dar după aceea zâmbetul îți va apărea pe buze și te va face să uiți de tot, cel puțin pentru moment. 

 

Ioana Mădălina Ștefănică