fbpx

Varza roșie, aliatul nostru în timpul iernii. Bogată în vitamina A, C și E!

sursa: shawellnessclinic.com

Cine ar fi crezut că varza roșie este anti-aging și contribuie la tratarea ulcerului?!

 

 

Fiind în sezonul rece trebuie să ne ajutăm organismul prin consumul de alimente cât mai puțin preparate și binențeles proaspete.

Din cauză că în această perioadă legumele nu se mai găsesc atât de ușor pe piață (exceptând cele de import care nu sunt o opțiune fericită) ne-am îndreptat atenția către varza roșie. Este un ingredient folosit mai mult la colorarea murăturilor și mai puțin ca atare, în forma crudă.

Spre surprinderea noastră varza roșie are extrem de multe beneficii. În primul rând conține foarte multă vitamina C, un antioxidant natural care ajută la calmarea inflamațiilor, protejează celulele, stimulează producția de colagen și întărește sistemul imunitar. Mai multe despre vitamina C AICI.

Totodată o porție de varză roșie asigură 20% din necesarul de vitamina A vitală ochilor, sistemului reproducător, imunitar, sănătății dentare, a pielii și sistemului osos. Savurând la o masă o salată din acest tip de varză veți aduce organismului și vitamina K, care ajută la mineralizarea organismului, combătând osteoporoza.

Nici vitamina E nu a fost exclusă de pe listă, contribuind la o sănătate de fier, prin producerea de anticorpi. Varza roșie curăță organismul, fiind asemeni unei soluții dezinfectante pentru sistemul digestiv, prevenind constipația și indigestia.

Are proprietăți anti-cancer, nu mai puțin de 38 de agenți care combat această maladie fiind regăsiți în varza roșie. Femeilor care au fost diagnosticate sau sunt predispuse cancerului la sân le este recomandat un consum regulat de varză roșie.

Acest aliment minune ajută la tratarea ulcerului, fie în forma crudă fie sub formă de suc. Mai jos aveți și câteva recomandări de salate pe care vi le puteți prepara acasă:

1. Varză roșie stropită cu ulei (de măsline sau în funcție de preferințe) și puțin oțet balsamic face minuni chiar și lângă o porție de cartofi prăjiți sau fierți, mai concret e excelentă pentru o masă pentru care nu aveți mult timp să o pregătiți.

2. Salată din: varză roșie, ulei de măsline, brânză feta, câteva nuci (sau fistic, migdale, alune…), morcov răzuit și porumb  + un strop de oțet balsamic sau lămâie stoarsă, sare și pier după gust.

3. Salată din: varză roșie, sos (ulei de măsline, muștar Dijon, oțet balsamic), ceapă verde sau ceapă roșie, mentă (sau busuioc), castravete și ardei iute. Întâi se prepară sosul care se lasă la rece până vă ocupați de tăierea legumelor. După ce toate au fost mărunțite amestecați cu sosul și în funcție de plăcerea culinară presărați sare și piper.

Acestor salate puteți adăuga și orice fel de carne vă place, în special la grătar. Mai mult vă recomandăm să căutați în magazine varză roșie românească deoarece are mai multă savoare și este mult mai proaspătă decât cea de import.

 

Ioana Mădălina Ștefănică