fbpx

Fructele uscate, sănătate curată pentru noi indiferent de sezon!

beneficii, sănătate, evenimente oradea

sursa: artleo.com

Sănătate sub o altă formă.

 

08 Iulie 2017

12:15

Cu toţii ştim că fructele proaspete aduc un plus de vitamine organismului, însă şi sub formă deshidratată sunt la fel de utile corpului nostru.

Chiar dacă o bună parte din vitaminele regăsite în fructele proaspete se pierde, fructele uscate îşi păstrează integral conţinutul de fibre şi fier. În plus, sunt un bun substitut pe perioada iernii când fructele proaspete sunt mai greu de găsit.

Iată câteva dintre cele mai sănătoase fructe uscate şi beneficiile acestora:

Curmalele – coaja subţire care acoperă curmalele conţine toate vitaminele, în afară de vitamina E şi H şi o cantitate impresionantă de fier, fosfor, magneziu, calciu şi potasiu. De asemenea, curmalele conţin mai mulţi aminoacizi decât merele, portocalele sau bananele. Specialiştii le recomandă ca ajutor în lupta contra constipaţiei, tulburărilor intestinale, creşterii în greutate şi afecţiunilor cardiovasculare.

Smochinele – reprezintă o gustare dulce, cu gust intens, textură granulată şi sunt bogate în nutrienţi esenţiali. În plus, conţin potasiu, magneziu, fier şi vitamina K. Acestea pot fi folosite în locul grăsimii pentru prepararea produselor de patiserie. Jumătate din cantitatea de grăsime care ar trebui folosită poate fi înlocuită cu piure de smochine şi veţi obţine o savoare deosebită cu mai puţine calorii.

Bananele – deşi le găsim pe tot parcursul anului în orice supermarket bananele sunt o alegere potrivită şi în varianta uscată. Bananele au în componenţa 3 tipuri de zahăr natural: zaharoza, glucoza şi fructoza iar combinarea acestora cu fibre sunt baza unei explozii de energie. Pe lângă aceste beneficii bananele uscate conţin potasiu, vitamina A, B, B6, B12 şi C.

Caisele uscate – conţin vitamina A, C, B şi beta – caroten. Caisele îmbunătăţesc vederea şi ajuta la regenerarea ţesuturilor şi a nervilor. Prin aportul ridicat de fier, aceste fructe sunt recomandate în cazurile severe de anemie. Caisele uscate sunt o sursă bună de fibre alimentare şi potasiu, având un conţinut scăzut de grăsimi săturate, colesterol şi sodiu. Fructul este foarte nutritiv şi este recomandat în anemii, astenii, insomnii.

Goji – deşi sunt mai puţin cunoscute şi consumate la noi, fructele de goji ajută la  fortifierea sistemului imunitar, întărirea inimii şi reducerea procesului de îmbătrânire. Sunt eficiente în curele de slăbire şi lupta contra celulitei, conţin fitosteroli care au un rol extrem de important în menţinerea nivelului de colesterol la un nivel cât mai mic.

Există totuşi o diferenţă între fructele uscate şi cele confiate. Fructele confiate sunt fierte într-un sirop de zahăr, scoase din sirop atunci când s-au fiert şi uscate puţin pentru a putea fi ambalate. Dulceaţa naturală a fructelor este îmbogăţită cu zahărul în exces. Există şi fructe confiate prin procedee naturale, care rămân la culoarea lor palidă, însă conţinutul zahărului este foarte ridicat ceea ce le face inaccesibile celor care suferă de diabet.

Paula Dreve