fbpx

10 sfaturi pentru a-ți recăpăta silueta după sărbători

sursa foto: healthspectra.com

sursa foto: healthspectra.com

Pierderea în greutate… e floare la ureche!

 

05 Ianuarie 2016

21:00

Într-un an, și nu numai, avem perioade „încărcate” în care mâncăm mai mult și nu întotdeauna foarte sănătos.

Sărbătorile sunt un bun prilej de a sta la masă cu cei dragi, dar și de a acumula kilograme în plus. Însă pentru toate există o soluție, iar noi avem pentru voi zece sfaturi care vă vor ajuta să vă recăpătați ușor silueta:

  1. Începeți prin a reduce aportul caloric, mâncați mai puține alimente cu o concentrație calorică mare: dulciuri, grăsimi, preparate consistente, pâine, paste făinoase, prăjituri, sucuri, alcool.
  2. Creșteți cantitatea de legume proaspete din alimentație, în special salate. Acestea sunt alimente cu conținut caloric redus. Legumele conțin apă și fibre, importante pentru digestie, vitamine, minerale și antioxidanți. Alături de salate, introduceți în dietă săptămânală și leguminoasele (linte, fasole, năut, soia), deoarece sunt bogate în proteine vegetale de calitate și numeroși fitonutrienți.
  3. Consumați pe cât posibil produse pe bază de cereale integrale, sunt o sursă fibre, minerale și vitamina E, alături de grăsimile sănătoase, de tipul uleiurilor vegetale (măsline, în, cânepă) sau nuci. De asemenea, serviți  cât mai multe semințe sau nuci, pentru calciu, magneziu și alte minerale, precum semințele de susan, de chia, de dovleac sau sâmburi de nucă…
  4. Gătiți mai mult și mai des carnea slabă (pui, curcan, peste, vită).
  5. Includeți peștele în meniul zilei, deoarece el ne asigură cantități importante de Omega 3, acizi grași esențiali pe care corpul nostru nu-i poate produce. Proteinele din pește sunt proteine de calitate, bogate în aminoacizi esențiali, mult mai valoroase decât cele regăsite în alte tipuri de carne.
  6. Lactatele nu trebuie să lipsească din dieta zilnică, fie că este vorba de iaurt care este cel mai sănătos, grație conținutului de bacterii „bune”, precum și brânzeturile.
  7. Faceți din fructe un înlocuitor al dulciurilor, ele pot fi consumate în general după masă, ca desert.
  8. Evitați alcoolul deoarece conține tot atâtea calorii ca și grăsimile și favorizează depunerea acestora în țesutul adipos. Consumul de alcool împiedică transformarea grăsimilor în energie.
  9. Beți apă suficientă pe tot parcursul zilei. Toate procesele biologice din organism necesită apă. Apa este cel mai bun lichid pentru hidratare. În plus, puteți să vă asigurați lichide din supă/ciorbă, sucuri naturale de fructe sau legume, ceaiuri. În felul acesta veți observa cum kilogramele încep să se ducă.
  10. Dacă nu ați făcut sport în această perioadă, acum este momentul să începeți!

Știm că atunci când ne îngrășăm, tindem să luăm măsuri drastice, totuși evitați înfometarea. O astfel de dietă slăbește sistemul imunitar, în plus riscați să acumulați și mai multe kilograme.

Orice tip de schimbare în ceea ce privește alimentația trebuie făcută treptat, pentru a-i permite organismului să se adapteze în mod natural. Este foarte important să mănânci încet, „să savurezi” fiecare înghițitură și să mesteci mult pentru a facilita digestia.

În general, atunci când îți propui să slăbești, ești mult mai tentat să mănânci alimente „interzise”. Dacă foamea devine incontrolabilă, asta înseamnă că undeva în regimul alimentar ceva este greșit. Schimbându-ne dieta ne vom simți mai bine, mai „eliberați” și vom avea un organism sănătos, bine proporționat.

Este foarte important să respectăm cele 3 mese pe zi. Nu săriți niciodată peste micul dejun, deoarece prima masă a zilei trebuie să ne furnizeze cantitatea necesară de energie. E important să ne organizăm în așa fel încât să avem cele 3 mese pe zi, să mâncăm în liniște, încet și bine.

Diete, planuri de alimentație sănătoasă și echilibrată, consiliere și sprijin în pierderea kilogramelor în plus puteți beneficia în cabinetul de nutriție de pe strada Iuliu Maniu – 52. Cei care doresc un contact direct pot apela 0743. 898. 791. De asemenea, la dispoziție vă stau paginile de web www.PlanDeAlimentatie.ro respectiv de Facebook dând CLICK AICI.

 

Ramona Alina Tomuța

Consilier în alimentație – 0743. 898. 791

nutriționist oradea