fbpx

De ce ne cade parul?!

caderea parului femeie sursa foto maternalgoddess punct orgC─âderea p─ârului e o problem─â grav─â at├ót la femei c├ót ╚Öi la b─ârba╚Ťi.

 

03 August 2014

18:00

Ast─âzi ne focus─âm aten╚Ťia asupra principalelor cauze ale c─âderii p─ârului, iar s─âpt─âm├óna viitoare vom pune accent pe acele cauze care ├«i las─â pe domni f─âr─â podoab─â capilar─â.

├Änt├ói de toate, este important s─â ╚Ötim c─â ciclul de via╚Ť─â al unui fir de p─âr este ├«mp─âr╚Ťit ├«n:

  • anagen─â – etapa de cre╚Ötere – care dureaz─â ├«ntre 2 – 8 ani
  • catagen─â – etapa intermediar─â – care dureaz─â ├«ntre 2 – 3 s─âpt─âm├óni
  • telogen─â – etapa de odihn─â – care dureaz─â ├«ntre 2 – 3 luni, la sf├ór╚Öitul c─âreia firele cad ╚Öi un nou proces de cre╚Ötere este reluat

De asemenea, este perfect normal, ca zilnic, s─â ne cad─â ├«ntre 50┬á– 100 fire, iar ├«n ziua sp─âl─ârii chiar ╚Öi 250 de fire. Anual, un fir de p─âr┬ácre╚Öte┬áaproximativ 15 centimetri.

Cauzele c─âderii p─ârului sunt:

  • starea de s─ân─âtate
  • na╚Öterea
  • menopauza
  • hrana pe care o consum─âm
  • dietele pe care le urm─âm/adopt─âm
  • ereditatea
  • hormonii
  • deregl─âri ale glandei tiroide
  • infec╚Ťii ale scalpului
  • probleme de inim─â
  • presiune arterial─â ridicat─â
  • depresia
  • ╚Öocul emo╚Ťional
  • stresul
  • sc─âderea ├«n greutate
  • insuficient─â┬ávitamina A – detalii┬áaici
  • lipsa de proteine
  • caren╚Ťa de fier
  • anticoncep╚Ťionalele
  • steroizii
  • produsele de ├«ngrijire a p─ârului (spum─â, gel, fixativ… )
  • accesoriile pentru p─âr: agrafe metalice, benzi din elastic, cauciuc ╚Öi altele
  • utilizarea deas─â a usc─âtorului de p─âr, a pl─âcii, ondulatorului, a bigudiurilor electrice
  • aplicarea permanentului sau vopsirea p─ârului
  • felul ├«n care ne sp─âl─âm p─ârul
  • frizura pe care o adopt─âm

Ce putem face pentru a stopa căderea părului? În primul rând să ne observăm ritualul de îngrijire, de la ce produse de spălat și coafat utilizăm. Să încercăm, pe cât posibil, să aplicăm produse naturale, în special măști făcute în casă.

De asemenea, acorda╚Ťi o aten╚Ťie sporit─â alimentelor pe care le consuma╚Ťi. Asigura╚Ťi-v─â c─â servi╚Ťi m├ónc─âruri variate, fructe ╚Öi legume proaspete ╚Öi crude.

Consuma╚Ťi acei 2 – 3 litri de ap─â pe zi. ├Äncepe╚Ťi s─â face╚Ťi mi╚Öcare, sau chiar┬áplimb─âri lungi. De ce? Deoarece, p─ârul ne cade din cauza fenomenului de ÔÇ×sufocareÔÇŁ determinat de stres. Av├ónd multe griji, nu facem altceva dec├ót s─â ne consum─âm din vitamine ╚Öi minerale ╚Öi s─â sufoc─âm scalpul. Astfel, pielea capului nu mai este la fel de bine hr─ânit─â ╚Öi nici oxigenat─â. G├óndi╚Ťi-v─â c─â e ca ╚Öi c├ónd a╚Ťi avea o plant─â frumoas─â, radiant─â, verde ╚Öi dintr-o dat─â i-a╚Ťi ├«nf─â╚Öura r─âd─âcina ├«ntr-o folie de plastic. Se mai poate ea hidrata ╚Öi culege hrana de care are nevoie? Iar dac─â e s─â supravie╚Ťuiasc─â, va fi la fel de frumoas─â precum ├«nainte? Cam a╚Öa e ╚Öi cu p─ârul. Gestiona╚Ťi mai bine┬ágrijile, stresul, pentru a avea un p─âr ╚Öi o via╚Ť─â frumoas─â.

Ioana M─âd─âlina ╚śtef─ânic─â